Auris Ammanschool Aurislogo

Contact


Meidoornlaan 2-A,
3319 HR Dordrecht
Postbus 9161
3301 AD Dordrecht
(078) 613 76 71
ammanschool@auris.nl 

Deel deze pagina


Stel een vraag

Studiedagen en lesvrije dagen

Om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderwijs, worden er regelmatig studiedagen voor alle medewerkers georganiseerd. Zo kunnen wij de leerlingen zo goed mogelijk les blijven geven. Tijdens deze studiedagen is uw kind vrij van school. Daarnaast is er binnen het onderwijs met ingang van dit schooljaar sprake van lesvrije dagen, ook op deze dagen is uw kind vrij van school. Hieronder vindt u het overzicht van de vrije dagen: 

  • Woensdag 19 september 2018
  • Maandag 1 oktober 2018
  • Maandag 12 november 2018
  • Donderdag 6 december 2018
  • Donderdag 12 januari 2019 - groep 1, 1/2, 2
  • Donderdag 24 januari 2019 - groep 3, 4A, 4B
  • Donderdag 31 januari 2019, groep 5, 6, 7, 7/8A, 7/8B
  • Vrijdag 1 februari 2019
  • Maandag 11 maart 2019
  • Dinsdag 11 juni 2019
  • Woensdag 12 juni 2019
  • Dinsdag 25 juni 2019
  • Samen
  • Samen

    We leren van elkaar en met elkaar. Samen spelen en samenwerken vinden we belangrijk. Samen met de leerling, de ouders en collega's werken we aan de ontwikkeling van de leerlingen. Er is een nauwe samenwerking tussen de leerkracht, de assistent en de logopedist in de groep. 

  • Resultaatgericht
  • Resultaatgericht

    We willen eruit halen wat erin zit. De school is een open en transparante omgeving. We bieden de leerstof aan op grond van doelen, uitdaging en motivatie. De doelen zijn gekoppeld aan leerlijnen voor alle vakken. Wij houden hierbij rekening met de onderwijsbehoefte van de leerlingen. Talenten van leerlingen en professionals worden optimaal benut. 
  • Betrokken
  • Betrokken

    Op de Ammanschool werkt een betrokken team. Leerlingen zijn en worden betrokken bij de eigen ontwikkeling. Aan de sociaal-emotionele ontwikkeling wordt extra aandacht besteed. In de school heerst een positief leerklimaat, waarin de ontwikkeling van de leerling centraal staat. 

  • In ontwikkeling
  • In ontwikkeling

    We vinden vernieuwing belangrijk. Om bij te blijven, staan we open voor veranderingen. Op deze manier bieden we leerlingen een uitdagende leeromgeving waarin zij het beste uit zichzelf kunnen halen.

  • Communicatie
  • Communicatie

    Gedurende de dag wordt er veel aandacht besteed aan taal, gesprekken en communicatie. De communicatieve ontwikkeling komt niet alleen terug bij de taalles. Ook bij creatieve vakken zoals gymnastiek, wereldoriëntatie en sociaal-emotionele ontwikkeling staat communicatie centraal. We gebruiken verschillende middelen en manieren van werken. Leerstof maken we beeldend met pictogrammen, het digibord, foto's en tekeningen. Bovendien maken we gebruik van ondersteunende gebaren.