Auris Ammanschool Aurislogo

Contact


Meidoornlaan 2-A,
3319 HR Dordrecht
Postbus 9161
3301 AD Dordrecht
(078) 613 76 71
ammanschool@auris.nl 

Deel deze pagina


Stel een vraag

Geplaatst: 22 mei 2017

Uitnodiging Themadag: Toekomst verkennen

Auris vindt het belangrijk dat leerlingen en cliënten zich in de maatschappij goed ontwikkelen. Daarom onderzoeken we hoe goed het onderwijs aan leerlingen met een intensief arrangement eigenlijk is. Auris organiseert op 14 juni 2017 een themadag in Rotterdam. Tijdens deze dag gaan we in gesprek met elkaar over ons onderwijs en kijken we naar de toekomst. Lees meer »

Geplaatst: 30 november 2016

TOS en autisme

Esther Vliegenthart schreef een reeks boeken speciaal voor kinderen met TOS én autisme. Lees meer »

Geplaatst: 15 september 2016

App "Van Nul tot Taal"

Auris lanceert een nieuwe app: Van nul tot taal. Een app vol nuttige taaltips, ondersteund met voorbeeldfilmpjes om de taalontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Lees meer »

Geplaatst: 21 maart 2016

Nieuw: website Auris voor professionals

Auris lanceert 21 maart de website voor professionals. Een website die professionals helpt om snel de weg naar Auris te kunnen vinden. De website kwam tot stand in samenwerking met professionals binnen en buiten Auris. Lees meer »

  • Samen
  • Samen

    We leren van elkaar en met elkaar. Samen spelen en samenwerken vinden we belangrijk. Samen met de leerling, de ouders en collega's werken we aan de ontwikkeling van de leerlingen. Er is een nauwe samenwerking tussen de leerkracht, de assistent en de logopedist in de groep. 

  • Resultaatgericht
  • Resultaatgericht

    We willen eruit halen wat erin zit. De school is een open en transparante omgeving. We bieden de leerstof aan op grond van doelen, uitdaging en motivatie. De doelen zijn gekoppeld aan leerlijnen voor alle vakken. Wij houden hierbij rekening met de onderwijsbehoefte van de leerlingen. Talenten van leerlingen en professionals worden optimaal benut. 
  • Betrokken
  • Betrokken

    Op de Ammanschool werkt een betrokken team. Leerlingen zijn en worden betrokken bij de eigen ontwikkeling. Aan de sociaal-emotionele ontwikkeling wordt extra aandacht besteed. In de school heerst een positief leerklimaat, waarin de ontwikkeling van de leerling centraal staat. 

  • In ontwikkeling
  • In ontwikkeling

    We vinden vernieuwing belangrijk. Om bij te blijven, staan we open voor veranderingen. Op deze manier bieden we leerlingen een uitdagende leeromgeving waarin zij het beste uit zichzelf kunnen halen.

  • Communicatie
  • Communicatie

    Gedurende de dag wordt er veel aandacht besteed aan taal, gesprekken en communicatie. De communicatieve ontwikkeling komt niet alleen terug bij de taalles. Ook bij creatieve vakken zoals gymnastiek, wereldoriëntatie en sociaal-emotionele ontwikkeling staat communicatie centraal. We gebruiken verschillende middelen en manieren van werken. Leerstof maken we beeldend met pictogrammen, het digibord, foto's en tekeningen. Bovendien maken we gebruik van ondersteunende gebaren.