Logopedie

Alle leerlingen op onze school krijgen logopedie. Dit helpt om de communicatie te verbeteren. Begrijpen van taal, verstaan, begrepen worden, je duidelijk kunnen maken, ondersteunende gebaren en verstaanbaar spreken zijn onderdeel van de les. Zij controleren de geluidsapparatuur bij de leerlingen met een auditieve beperking. Hieronder vindt u informatie over de aanpak Met woorden in de Weer, waar onze leerlingen dagelijks mee bezig zijn.

Met woorden in de weer

Met woorden in de Weer
Woorden zijn heel belangrijk bij ons op school. Leerlingen die niet genoeg woordkennis hebben, blijven achter op allerlei gebieden. Daarom proberen we de woordenschat bij onze leerlingen te vergroten. Al onze medewerkers hebben de training Met woorden in de Weer gevolgd. Dit houdt in dat zij:

• nieuwe woorden (en dus kennis) simpel kunnen overbrengen;
  • ervoor zorgen dat leerlingen in gesprek gaan met elkaar;
  • de taalvaardigheid vergroten bij de leerlingen. Dat betekent dat de leerlingen zich ontwikkelen op het gebied van lezen, luisteren, schrijven en spreken;
  • ervoor zorgen dat leerlingen zelfvertrouwen krijgen op het gebied van communicatie.

Inmiddels is Met woorden in de Weer een begrip op de Ammanschool. Onze leerkrachten en leerlingen werken er dagelijks mee en zijn heel enthousiast. De resultaten zijn heel motiverend!

Hier vindt u een overzicht van gebaren. De logopedisten motiveren ook om met gebaren de spraak te ondersteunen.